poniedziałek, 12 listopada 2012

Pielęgnacja włosów Jesienią :)


Jesień to pora roku przygotowująca włosy do zmiany temperatury czyli do 
zimy.. Właśnie na jesień powinnyśmy pomału przyzwyczajać włosy do zmiany
pielęgnacji, która zagości w przyszłej zimnej porze roku. A o czym mówię
dokładniej możecie przeczytać poniżej :

Mycie:
Podejrzewam że większość z was (również i ja) w lecie myło włosy codziennie
dlatego na jesień należałoby pomalutku odzwyczaić je od tego nawyku. Oczywiście
nie chodzi mi o radykalne przetrzymywanie włosów przez parę dni co to to nie ! Ale
np. ktoś mył włosy co dzień to niech teraz myje co dwa :)

Odżywianie:
Tutaj nie zmiennie odżywka po każdym myciu ale maski już pomału częściej. 
Ja w lecie nakładałam je raz w tygodniu ale teraz gdy dni są coraz zimniejsze
będę robiła włosom takie nawilżenie dwa a nawet trzy razy w tygodniu. 

Olejowanie:
Z olejowania oczywiście nie rezygnujemy starajmy się nakładać oleje po 2-3 razy
w tygodniu na parę godzin a w weekend na całą noc. Jak wiecie ja aktualnie na
skalp nakładam Khadi a na długość.... o tym w przyszłym poście :)

Zabezpieczanie:
Ja na jesień zabezpieczam końcówki wszystkim co mi w ręce wpadnie bo nie
 chciałabymżeby przez zmianę pory roku moje końcówki zaczęły się łamać i
rozdwajać dlatego codziennienakładam na nie kroplę oleju, jedwab i
odżywkę b/s takie zabezpieczenia powinny naszym kłakom
 wystarczyć :)

Suszenie:
Oczywiście najlepiej zostawić włoski do wyschnięcia naturalnego ale wiadomo że nie
każdy może sobie na to pozwolić dlatego zanim użyjemy suszarki pozwólmy wlosom
podeschnąć samodzielnie a dopiero potem chwycić suszarkę.

Fryzury:
Na początku jesieni kiedy dni były jeszcze w miarę ciepłe mogłyśmy pozwolić
sobie na rozpuszczone włosy jednak teraz większość z nas nakłada już
czapki a więc związane włosy to podstawa :) Ja stawiam na warkocze
i koczki.

A wy jak dbacie o kłaczki na jesień ?

4 komentarze:

  1. to prawda, teraz też myję włosy rzadziej i zdecydowanie częściej nakładam maski, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę się przemóc do chowania całych włosków pod czapką :/ Muszą wytrzymać te 10 minut na powietrzu :D Włosy staram się olejować co mycie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na jesień postanowiłam zafundowac moim końcówkom wiekszą dawkę silikonów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie zmieniam specjalnie pielęgnacji zimą,będę tylko rzadziej myć;)

    OdpowiedzUsuń