środa, 20 lutego 2013

Zdrowe odżywianie - START!

Tak ja pisałam parę postów do tyłu zdrowe odżywianie to zdrowe włosy! Dlatego czas zmienić złe nawyki i przyzwyczaić swój organizm do zmian! Zazwyczaj gdy zaczynałam zdrowe dożywianie, poddawałam się po tygodniu tym razem jestem MEGA zainspirowana do pracy! I od dziś: 20 lutego 2013 roku zmieniam całe dotychczasowe pożywienie. Jesteście ciekawi co takiego zamierzam robić w tym kierunku? Zapraszam :)


OWOCE I WARZYWA! - cooodzień 
  • Codziennie owocowy lub warzywny koktajl KLIK
  • Owoce i warzywa w zwykłej postaci :)
  • Naturalne owocowe galaretki (jeszcze nie mam przepisu)
  • Uwielbiam świeżo pokrojoną cebulkę na kanapce z pomidorem :)))
  • Wsuwam czosnek... nie przepadam ale jem dla zdrowia :D
  • Kocham.... marchewkę :))))))))
MIĘSO! - ma duuużo żelaza :)
  • Codziennie jem świeżą porcję mięsa
  • Kanapka zazwyczaj z wędliną
OLEJE I TŁUSZCZE! - czyli ryby ;)
  • Zażywam tran
  • Raz/Dwa razy w tygodniu jem rybę :)
  • Piję olej (z przerwami np. z pestek dyni, lniany, z wiesiołka)
PIECZYWO! - nie da rady go nie jeść ;)
  • Stawiam na bułki (grahamki itd)
  • Jeśli jem chleb to ciemny
PICIE! 
  • Stawiam na naturalne soki (z owoców od mojej Babci :))) )
  • Naturalne herbatki (np. pokrzywa, mięta, skrzyp)
  • Woda mineralna (do szkoły)
  • Sok z pomidorów (również roboty mojej Babci :*)

SŁODYCZE....:
  • Miód - baardzo zdrowy i słodki moja tajna broń w walce z cukrem :D
Kilka zasad, których staram się trzymać:
  1. Nie jem słodyczy ale nie dlatego że katuję się i ich sobie odmawiam ale od tych warzyw i owoców nawet nie chcę mi się słodyczy (no oprócz miodu :P)
  2. Nie jem fast foodów, bo ich nie lubię choć raz na jakiś czas (czytaj raz na pół roku :D) zdarza mi się zjeść hamburgera.
  3. Nie piję napojów gazowanych z tym było bardzo ciężko zwłaszcza z coca colą ale już się pożegnałam z tym jak że nie zdrowym nawykiem teraz wolę naturalne soki lub wodę.
I to było chyba na tyle nie myślcie że odmawiam sobie wszystkiego co nie zdrowe j apo prostu już się przyzwyczajam i jak by to ująć "wchodzi mi to a krew" :P a myślałam że będzie gorzej a wcale tak nie jest moje samopoczucie też od razu idzie do góry jednymi słowy jestem z siebie dumna :))))

A Wy odżywiacie się zdrowo?

Pozdrawiam 
obżerająca się marchewką Claudia :*

7 komentarzy:

  1. 5 porcji dziennie warzyw bądź owoców to moje motto :)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajnie sobie to wszystko rozplanowałaś ;) ja napojów gazowanych nie pije już od dłuższego czasu i niechętnie do nich wracam bo stały się dla mnie po prostu za słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojojoj ambitny plan :D Chciałabym też wcielić go w życie bo jest rewelacyjny....Ale chyba nie dam racy.... Ale Tobie życzę powodzenia! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też staram się zdrowo odżywiać, przede wszystkim prawie całkowita rezygnacja z fast foodów, całkowita z napojów gazowanych, do tego koktajle owocowe ze zmielonymi ziarenkami lnu, warzywa na kanapkach, chleb razowy... i jeszcze parę innych rzecz :)

    powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już dawno temu zrezygnowałam ze słodyczy- głównie z czekolady- i wytrzymuję do dziś ;)
    Mięsa nie lubię, jestem wegetarianką. Staram się jednak jeść co jakiś czas rybę i biorę tran i magnez, żeby to nadrobić.
    I wiesz co? Zmobilizowałaś mnie właśnie do zdrowszej diety- ostatnio stanowczo za mało jem owoców i unikam ciemnego pieczywa. Czas to zmienić! ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. No to stwierdzam, że odżywiam się zdrowo, bo praktycznie przestrzegam wszystkich Twoich zasad :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrezygnowałam ze słodyczy 2 tygodnie temu, bo zauważyłam na mojej twarzy dużo krostek. Zażywam tran, magnez, piję pokrzywę, skrzyp, nie jem śmnieciowego żarcia. jem dużo owoców i piję tylko soki(marchewkowe, bananowe, jabłkowe, pomarańczowe) Nie lubię wody zwłaszcza w szkole, bo jestem po niej głodna.
    Chyba się nawet dobrze odżywiam oprócz tego że, jem w nocy i czasem wyjdę z domu bez śniadania, a w szkole praktycznie nic nie jem :/

    OdpowiedzUsuń